štvrtok 13. júla 2017

Rastlinná hrkálka (Druhý týždeň Prečítaného leta)

Vitajte v druhom týždni Prečítaného leta, ktoré sa rozvoňalo témou Rastliny.

Mnohé rastliny sú prirodzenými hudobnými nástrojmi. Napríklad táto hrkajúca kráska. Neviete náhodou ako sa volá?


Rastlinnú hrkálku si môžete ľahko vyrobiť aj so svojimi deťmi. Napríklad z vlašských orechov. Už bolo na čase vytiahnuť ich z mechu na povale, kde od jesene len načúvali vetru, mačkám a lastovičkám.

Budeme potrebovať:


Rozlúskneme škrupinky. Niektoré sa polámu, v iných nájdeme červíka. Tie nepolámané dvojice necháme pokope.


Vyberieme z nich oriešky. Pomohol mi detský nožík.



Pripravíme si krátke špagátiky. Na ich koncoch uviažeme uzlíky, ja som uviazala tri na seba, aby boli väčšie.


Lepidlom (biele lepidlo typu Duvilax na drevo, či Herkules) výdatne potrieme spoje škrupiniek. Špagátik umiestnime do škrupinky tak, aby zo širšej strany vychádzal von cez miesto niekdajšej stonky. Je tam akurát dosť miesta.



Takto si pripravíme všetky oriešky, ktoré chceme použiť. Naše deti ich ešte nevládzu načistiť a polepiť veľa, a tak som sa rozhodla pomôcť si drevenými korálkami. Navlečieme ich na špagátik. Uviažeme opäť aspoň dvojitý uzlík. Pod korálkou uviažeme ďalší uzlík, aby sa na špagátiku nehýbala. Prebytočný špagát odstrihneme.


 Teraz máme pripravený komplet materiál na hrkálku.


Pripravíme korálky a zaschnuté škrupinky na svoje miesta.


Upevníme ich špagátom. (Je lepšie použiť ho viac, než ja. No akurát som ho minula.) Špagátiky, na ktorých sú korálky a škrupinky podoťahujeme a poposúvame. Snažíme sa nájsť pekný zvuk.


Nakoniec uviažeme "brzdiace" uzlíky, aby sa jednotlivé časti nevyvliekli spod vrchného špagátu. Prebytočné konce špagátov odstrihneme.


A už sa smelo pustíme do hrkania!


4 komentáre:

  1. Miriam, to je také krásne. Úplne vás vidím ako si to doma postupne, krom za krok (distribuované do dvanástich hodín pomedzi všetko ostatné) skladáte.
    Ďakujem, tetuška.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tak to je užasný clanok krok po kroku , skvelé
    :)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. milá moja pošleš mi na sebe mail?myslím na vás jak se asi máte?

    OdpovedaťOdstrániť