nedeľa 5. októbra 2014

Homemade parenting

Postupne sa mi vyjasňuje nosná niť tohto blogu. Čerpám veľa z Montessori pedagogiky, no nemôžem do záhlavia blogu napísať, že ide o Montessori blog. Nielen kvôli chaosu, ktorý doma máme, (minimálne) odkedy máme dve deti, ale napríklad aj kvôli tomu, že mojou srdcovou témou v kontakte s deťmi vždy bola symbolická hra a tú Montessori skôr zaznávala. Nebola by tiež nadšená z toho, koľko času naše deti trávia v šatke a na rukách a z toho, že spia s nami v posteli.

Dnes sme s dievčatami sedeli v kope dupla a ja som do toho brúsila okraje budúcich drevených gombíkov. Agátka sa ma pýtala, či počujem, ako ten havko, ktorého práve poskladala, šteká. Inka vysýpala do toho dupla kamene a gaštany a keď ma rozbolela z brúsenia ruka, začala som z kartónu vyrezávať hrad. Len tak, lebo mi je príjemné vetrať si hlavu cez ruky. A vtedy mi došlo, že by sa mi páčilo, keby bol tento blog povzbudením k rodičovskej  odvahe vytvárať svet, príležitosti a hračky deťom vlastnými rukami a vlastnými nápadmi. A nebrať sa pri tom až tak vážne. Lebo nikto nepozná dieťa tak dobre ako ten, čo je s ním doma. A ten mu aj vie pripraviť najatraktívnejšiu aktivitu aj ak nie je umelec, pedagóg alebo psychológ. Raz sa s tým vypiple, inokedy za dve minúty niečo vyreže z kartónu (a z toho sa možno stane najmilovanejšia hračka).

I've been a bit confused about what the central notion behind this blog should be. It can't be Montessori despite my love for the approach. There are too many non-montessori things creating our non-montessori chaos st home currently. Besides, symbolic play, carrying the child and co-sleeping are so important for me, Maria Montessori would probably open her eyes wide and frown :-)
I would be happy if this blog became an inspiration for parents to use their own hands and minds in creating the world of their children. The moms and dads living actively with their little ones are the best authors as they know their children the best. Take it easy, it doesn't have to be perfect.








3 komentáre:

  1. tiez sa chystame vyrobit kuchynku a magneticku mapu

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aka jednoducha a zaroven genialna myslienka! Vcera som objavila tento blog, tak sa tu trochu prehrabavam :) a som nadsena! Danka

    OdpovedaťOdstrániť